maandag 24 oktober 2016

Beginnerscursus

In maart van dit jaar ben ik begonnen met handboogschieten. Om lid te kunnen worden van een handboogschietvereniging , moet je eerst een beginnerscursus volgen. Tijdens de beginnerscursus wordt veel aandacht besteedt aan de veiligheid tijdens boogschieten en de juiste manier om boog te schieten. Ik heb mijn beginnerscursus gevolgd bij HBSV Brederode in Haarlem. Tijdens de cursus krijg je ook uitleg over de verschillende typen bogen die er zijn:

  • Recurve boog
  • Compound boog
  • Traditionele boog
Gedurende de hele training schiet je vooral met een recurve boog maar maak je ook kennis met de andere bogen zodat je als je zelf een boog wilt kopen een idee hebt wat voor boog je zou willen kopen. In mei heb ik de cursus afgerond en zelf een boog gekocht. Ik ben voor een Asgaard Archery een Amerikaanse longbow, een NightHawk spider boog gekocht.
traditionele boog gegaan omdat mij dit meer aansprak.  Ik heb bij





Geen opmerkingen:

Een reactie posten